About

Ann Velghe

Sales coach

Sales is een prachtjob, dat ervaar ik al jaren. Is het een makkelijke job? Ja en neen. Is moeilijk daarom minder leuk? Helemaal niet, integendeel. Waarom ik er zo over denk?

Tijdens mijn studies in de klinische psychologie kreeg ik inzicht in de psyche van mensen. Bijzonder interessant. Toch wou ik meer weten, over economie bijvoorbeeld, over het bedrijfsleven. Waarom doet iemand graag business met die ene persoon en niet met die andere?

Hard selling werkt niet

Na een jaar bedrijfseconomie rolde ik als vanzelf in een salesfunctie. Mensen helpen, luisteren naar wat ze nodig hebben, hun behoeften analyseren, de link naar de psychologie is snel gelegd.

Dat hard selling niet werkt, had ik snel begrepen. Mijn eerste doel was toen - en is het vandaag nog altijd - het opbouwen van een goede klantenrelatie. Dat is voor mij de basis, het absolute begin. Zeker bij de acquisitie van nieuwe klanten. Maar uiteraard ook bij het onderhouden van bestaande klantenrelaties. Ik wil mijn klanten niet kwijt, daarom plaats ik hen centraal.

Happy sales

Als first believer van customer centricity – wat in de jaren 90 nog niet zo heette – heb ik samen met en voor klanten fantastische realisaties uitgewerkt. Zo werd ik een happy sales, met happy klanten.

Deze rijke ervaring wil ik graag delen met andere sales professionals, of zij nu hun eerste salesstappen zetten of al een aantal saleskilometers hebben afgelegd. Ik wil hen helpen een happy sales te blijven of er een te worden. Want 'a happy sales is a good sales'. Voor klanten én voor bedrijven.

Wilt u meer weten over mijn aanpak? Hebt u een vraag? Vul dan hier het contactformulier in of bel me op 0473/46 29 33

Interesse?



Missie

Wise in Sales wil sales professionals helpen groeien in hun job, door te vertrekken vanuit hun persoonlijke sterktes. Die sterktes zorgen voor een draagvlak om te werken aan hun valkuilen.

Ken uzelf is een eerste stap. Eens we onszelf kennen, leren we ook de klant kennen, zodat we zijn noden en behoeften zo goed mogelijk in kaart kunnen brengen.

Respect voor de klant en klantentevredenheid zijn hierbij cruciaal. Wise in Sales helpt verkopers dit proces te begrijpen en in praktijk te brengen, zodat elke sales professional een happy sales wordt en blijft.

Visie

A happy sales is a good sales. Goed voor klanten, maar ook voor bedrijven. Goede saleskrachten zijn onontbeerlijk voor de acquisitie van nieuwe klanten en voor het behoud van bestaande klanten.

Bedrijven hebben er dus alle belang bij om goede sales professionals aan boord te houden. Zij zorgen voor de groei van bedrijven, salesmedewerkers horen vaak als eerste nieuwigheden in de markt.

Happy sales zijn hierbij de sleutel: wie zich gelukkig voelt in zijn job straalt dit uit in al zijn denken en handelen, zowel tegenover klanten als binnen het bedrijf dat hij vertegenwoordigt.